Senaste Inlägg

sjukskriven

Vad händer malin i tisdags?
Hon är för ovanlighetensskull i tid för att gå till jobbet. Jag gick från lägenheten vid halv åtta. Precis när jag ska över vägen för att hoppa på bussen som jag ser kommer 5 meter bort, ramlar jag på största isfläcken i oslo.
Foten kommer under mig, vrider den, slår huvudet i marken. Smärtan knacka sig på, såg prickar, folk kom och hjälpte mig och jag envisades om att allt gick bra och att jag skulle till mitt jobb.
Slutar med att jag haltar mig till Legevakten för jag ville att någon skulle kolla på foten, jo vad händer?
En rejäl stukning och streckning hade man lyckats fått, så de var bara att bli sjukskrivien i en vecka och börja hoppa på kryckor.
Det där med kryckor är överskattat, en annan börja ju halta runt på foten redan efter första dagen.
Vi får väl se hur de går med foten senare i livet.
Men nu ska jag gå med en "stöd strumpa/skena" i ett halvår.. He-he

Kul att man missade julbordet med jobbet, som jag själv ansvarde för.. :O LAME

Jag vill bara hoppas och tro att den här veckan kommer bli någotlunda bättre.
Mycket julgrejande på dagiset just nu. Fint att hoppa på ett ben!
Har sagt de förr, säger de igen: "Älskar livet"
:O




0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback