Senaste Inlägg

Aldrig mer Mohammed

Nu har vi flyttat alla ting och tång som går att flytta från gamla till nya lägenheten.
Allt har vart så perfekt. I söndags när vi flytta allt kändes de verkligen som detta var de jag väntat på.
En fräch lägenhet som är fullt möblerad, nära stan och en stor balkong.
Idag var vi också i den gamla lägenheten och städa ut, och fick mina depositumopengar tillbaka, så nu blir det shopping-tur i veckan.

Imorgon efter jobbet åker jag med kusin till Halden där min moster med familj bor. Och dit kommer också min käre mor, och tjocka feta släkten från mammas sida. Ska bli hur trevligt som helst.
Känner att jag behöver vila upp mig. Har jobbat så mycket nu på sista tiden, att de är ett under att jag lever. Jag ska inte jobba, men de har vart så mycket problem ivägen så jag nästan blivit tvungen till att jobba. Men man får se de positiva i det hela, slutet av månanden blir man alltid glad -då kommer den extra inkomsten in på kontot.
Så jag längtar efter att kunna sova ut på dagarna, och bara umgås med mina nära släktingar och bara slappa. I need it.

Jag håller dock på att planera hem nästa Sverige-tripp men jag vet inte när jag ska få in det. Om två veckor har jag kräftskiva med jobbet och dagen efter det så är det inflyttningsfest här, plus att camilla och jocke kommer hit och är med. Då träffar jag dem.
Vill dock hem den 11 sep bara för min saknade vän fyller 20 år den helgen - men jag kämpar för det, tror jag kommer tillbringa det flesta helgerna på Byoung i hela september.
Men inte för att vara sån, men jag gillar mer och mer att jobba i butik, plus att man hinner se vilka kläder man ska köpa. Igår kom jag hem med nya nyheter från ICHI, en svart kavaj och en klänning. DIGG!

Nu har jag börjat fundera på livet. Om en månad har jag tillbringat ett år i Oslo. Så nu har frågorna ploppat upp. Vill jag bo kvar här? Vill jag jobba på samma jobb? Ska jag satsa på att jobba som butikmedarbetare? Ska jag flytta till London? Vad vill jag med livet?
Samtidigt som jag trivs så himla bra på dagiset, känner jag att jag kankse gjort mitt där- samma med oslo.
Jag är kankse färdig.
Men om jag skulle byta eller flytta någon annan stans vet jag att jag kommer sakna bägge delar om de skulle hända.
Det återstår och ser. Jag kommer iaf stanna här i några x månader till.



Puss och godnatt.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback